Jurovi Kroftovi (vedoucímu potápěči) ukousl rejnok kus nosu

17.06.2008 11:19

Byl s námi na Krymu v roce 2007.

Užíval si podmořskou nádheru v Chorvatsku, plaval a fotil….Pak ale potápěč Jiří Krofta z Hlučína (41) při focení „blesknul“.Obrovský, téměř dvoumetrový rejnok, který plaval pod ním se vylekal, zaútočil a kousnul Jiřího Krofta tak, že muž přišel o kus nosu!

            Profesionální potápěč Jiří Krofta se plavil na své jachtě na Kornatech. Sotva se potopil do desetimetrové hloubky, setkal se vůbec poprvé se vzácným rejnokem zvaným andělská ryba. "Byl to fantastický zážitek. Nemohl jsem se ho nabažit. Fotil jsem toho macka bez blesku a byl zcela klidný," popisuje setkání s rybou potápěč, který se právě vrátil z Chorvatska domů.

             "Byl ode mne asi půl metru. Udělal jsem ještě poslední snímek s bleskem, což obřího rejnoka vyprovokovalo. Útok byl bleskový," vypráví Jiří Krofta, jemuž zachránily obličej potápěčské brýle. Přesto si rejnok odnesl jako jednohubku kousek špičky jeho nosu. Jiří Krofta má na nose tři stehy, kousek špičky mu však chybí. Čelist rejnoka je přitom podobná žraločí. Pokousaný potápěč nezmatkoval, vynořil se z hloubky a plaval ke 200 metrů vzdálené lodi.

"Dost jsem krvácel, ale větší hlavu jsem měl z toho, jak vyděšeně bude reagovat posádka. Měl jsem na nose dost odchlípnutý kus masa a bylo mi jasné, že si jej budu muset sám přišít," vzpomíná potápěč. Už se na to před zrcadlem chystal, když se objevila další loď s českou posádkou, na níž jako zázrakem plul i chirurg. Ten Jiřímu Kroftovi zašil ránu třemi stehy. Jiří Krofta má na nose tři stehy, kousek špičky mu však chybí.

"Od potápění mě to neodradí. Už jsem to schytal pokousaný od murény i chobotnice. Rejnok je jinak plachý, neútočný, musel se blesku vylekat," je přesvědčen Krofta. "Ojedinělé setkání s ním naopak považuji za nádherný zážitek a kousnutí beru naprosto sportovně," dodává.

 

Autor a foto: Ivana Žáková – Zdroj: Blesk 17.6.2008

Foto:  Rejnok

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.